O mnie

Poland
Witam. Giełdą zajmuję się od 1996 roku. Nie obiecuję gruszek na wierzbie. Celem bloga jest wskazanie praktycznego podejścia do inwestowania na rynku akcji i funduszy inwestycyjnych. Będę publikował praktyczne portfele, które pozwolą w dłuższym okresie bezpiecznie pomnożyć kapitał.

poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Fundusze MIŚS dały zarobić !






             Na początku kwietnia w poście Dobry pierwszy kwartał na GPW analizowaliśmy sobie wykresy P&F kilku funduszy z grupy miśs. Wspominałem wówczas, że na kilku z nich wystąpiły średnioterminowe sygnały kupna. Jak się okazuje, wszystkie wspomniane fundusze dały zarobić ( nie uwzględniłem tu jedynie Noble MIŚS ponieważ w międzyczasie wystąpił na nim sygnał sprzedaży co znacząco zmniejszyło całkowitą stopę zwrotu)

 Jak widać na wykresie, co najmniej dwa fundusze przyniosły stopę zwrotu przekraczającą 10%, co porównując zwłaszcza do oprocentowania lokat bankowych robi wrażenie. Ten fakt po raz kolejny dowodzi, że posługiwanie się zależnościami okresowymi typy "Sprzedaj w maju i wróć na jesieni" często się nie sprawdzają, ( pod koniec kwietnia na blogach i wśród komentatorów rynku panował wyjątkowy konsensus co do przeczekania tego okresu z gotówką w portfelu).

13 marca zaprzestałem publikowania na blogu wyników Portfela Technicznego, co - jak się okazało - było strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu mogę zachować większy spokój umysłu, co jest niezbędne dla osiąganych wyników. Oczywiście prywatnie w dalszym ciągu portfel funkcjonuje, a dotychczasowy wynik pokazuje, że ten rok będzie udany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz